Frågor om tillgänglighet och kommunikation

Det finns idag en hög medvetenhet inom Svenska kyrkan att på alla nivåer utveckla tillgängligheten för och kommunikationen med människor. I nära samverkan med övriga nivåer arbetar nationell nivå för att utveckla styrdokument och redskap för att tydliggöra vad Svenska kyrkan gör och står för. En aspekt som kan behöva fördjupas är tillgängligheten. Att vara tillgänglig är ett uttryck för att kyrkan är till för människor och garanten för att fortsatt vara en öppen folkkyrka. Kyrkomötet önskar därför att tillgänglighetsaspekten ska finnas med i nationella nivåns inriktningmål.

Skrivelse/Motion

Motion till Kyrkomötet 2004:39 av Seth Henriksson m.fl. om ökad tillgänglighet

Motion till Kyrkomötet 2004:45 av Ulla Rickardsson m.fl. om att sprida kyrkans budskap där människorna finns

Motion till Kyrkomötet 2004:50 av Gösta Äng och Ingvar Eriksson om marknadsföring av Svenska kyrkan