Kyrkliga helgdagar

Kyrkoårets egen rytm är värd att bevara och det finns inga särskilda anledningar till att ändra den. Det är vad Kyrkomötet kommit fram till när man tidigare år ingående diskuterat bestämmelserna för hur helgdagarna ska infalla. Kyrkomötet avslår därför motionerna som föreslår förändringar av vissa helgdagars placering.

Skrivelse/Motion

Motion 2004:12 av Per Ingvarsson om ändringar i kyrkoordningen avseende kyndelsmässodagen, midsommardagen, Mikaelidagen, tacksägelsedagen och alla helgons dag

Motion 2004:13 av Per Ingvarsson om ändringar i kyrkoordningen avseende alla helgons dag

Motion 2004:14 av Per Ingvarsson om ändringar i kyrkoordningen avseende jungfru Marie bebådelsedag