Förhandlingsordning för prästers löner

Det bör vara Församlingsförbundets sak att bestämma förhandlingsordningen för alla anställda i Svenska kyrkan. Det menar Kyrkostyrelsen i en skrivelse som antogs av Kyrkomötet. Samtidigt avslog Kyrkomötet en motion som, även fortsättningsvis, vill se att kyrkoherdars lönesättning sker från stiftsnivå.

Skrivelse/Motion

Kyrkostyrelsens skrivelse till Kyrkomötet 2004:5 om förhandlingsordning för fastställande av löner för präster

Motion till Kyrkomötet 2004:43 av Börje Henriksson om förhandlingsordning för fastställande av löner för präster

Motion till Kyrkomötet 2004:79 av Tomas Forsner om förhandlingsordning för kyrkoherdelöner