Fortbildning om miljön

Miljöfrågor och medvetandet om en hållbar ekologisk utveckling har utvecklats på ett mycket glädjande sätt under det senaste årtiondet inom Svenska kyrkan. Hos såväl nationell nivå som stift och församlingar pågår ett intensivt arbete. Dessutom finns på nationell nivå en nyinrättad samordningstjänst med uppdraget att utveckla den ideologiska och teologiska reflektionen. Med anledning av det redan pågående arbetet avslår Kyrkomötet den motionen som föreslår en fortbildning inom miljöfrågor.

Skrivelse/Motion

Motion till Kyrkomötet 2004:17 av Lena Schachinger m.fl. om fortbildning för en mer rättfärdig och långsiktigt miljöanpassad samhällsutveckling

Kyrkolivsutskottets betänkande 2004:9 Fortbildning för en mer rättfärdig och långsiktigt miljöanpassad samhällsutveckling

FöregåendeInnehållsförteckningNästa