Redovisning av Överklagandenämndens domar

Överklagandenämndens beslut sprids till den som överklagat, till den instans som tidigare beslutat i ärendet och eventuellt till annan part. Några andra regler än dessa finns inte när det gäller spridning av nämndens beslut.

På Svenska kyrkans hemsida finns en webbplats för Överklagandenämnden och där publiceras bland annat samtliga beslut i dess helhet. Denna redovisning behöver kompletteras i tryckt form. Hur det ska ske, överlämnade Kyrkomötet till Kyrkostyrelsen att avgöra.

Motion till Kyrkomötet 2001:20 av Erna Arhag om redovisning av Överklagandenämndens domar

Tillsyns- och uppdragsutskottets betänkande 2001:7 Redovisning av överklagandenämndens domar

Redovisning av Överklagandenämndens domar Tillsyns- och uppdragsutskottets betänkande 2001:7