Kyrkomötets arbetsformer

Kyrkomötets arbetsformer som gällt i mindre än två år, föregicks både av ett omfattande utredningsarbete och en bred remissomgång. För att arbetsformerna ska vara ändamålsenliga är det nödvändigt att de prövas kontinuerligt.

Utifrån frågor som har väckts i tre motioner, fick Kyrkomötets presidium i uppdrag att göra en översyn av Kyrkomötets arbetsformer. I övrigt avslogs motionerna.

Motion till Kyrkomötet 2001:7 av Börje Henriksson m.fl. om visioner om nya arbetsformer

Motion till Kyrkomötet 2001:36 av Benny Jönsson och Sven-Olof Karlsson om Kyrkomötets arbetsordning

Motion till Kyrkomötet 2001:52 av Kerstin Hesslefors Persson m.fl. om Kyrkomötets arbetsformer

Kyrkorättsutskottets betänkande 2001:10 Kyrkomötets arbetsformer