Svenska kyrkans utbildningscentrum i Sigtuna mm

Ekonomin är nu i balans för kurs- och konferensanläggningen Ansgarsliden i Sigtuna. Tidigare har man dragits med ekonomiska problem, men nu finns varken ekonomiska eller verksamhetsmässiga skäl att överväga någon avveckling för verksamheten vid Ansgarsliden, vilket tidigare diskuterats. Detta var det huvudsakliga innehållet i den skrivelse från Kyrkostyrelsen som Kyrkomötet beslutade godkänna. I och med detta har 1997 års ombudsmötes begäran om årlig redogörelse av verksamheten uppfyllts.

Här kan du klicka dej fram till den/de motioner eller skrivelser föranlett beslutet, betänkandet som utförligare behandlar ämnet samt det formella beslutet.

Kyrkostyrelsens skrivelse till Kyrkomötet 2000:8 Svenska kyrkans utbildningscentrum i Sigtuna, m.m.

Kyrkolivsutskottets betänkande 2000:1 Svenska kyrkans utbildningscentrum i Sigtuna. m.m. (KsSkr 2000:5)

Svenska kyrkans utbildningscentrum i Sigtuna. m.m.