Religionsfrihetslagstiftningen

Att vÀrna om rÀttigheten att fritt fÄ utöva sin religion och att motverka diskriminering i alla dess former Àr viktiga uppgifter för Svenska kyrkan. Kyrkan bevakar dessa stÀndigt aktuella frÄgor sÄvÀl i det svenska samhÀllet som internationellt. Det sker bland annat genom att följa hur lagstiftningen tillÀmpas och att i samarbete med systerkyrkor arbeta för mÀnskliga rÀttigheter. Av den anledningen avslÄr Kyrkomötet den inkomna motionen.

HÀr kan du klicka dig fram till den/de motioner eller skrivelser som föranlett beslutet, betÀnkandet som utförligare behandlar Àmnet samt det formella beslutet.

Skrivelse/Motion

Motion 2004:51 av Urban Gibson om tillÀmpningen av religionsfrihetslagstiftning m.m.

BetÀnkande

KyrkorÀttsutskottets betÀnkande 2004:6 TillÀmpningen av religionsfrihetslagstiftning m.m.

TillÀmpningen av religionsfrihetslagstiftning m.m.

FöregÄendeInnehÄllsförteckningNÀsta