Utvärdering av kyrkoordningen

Kyrkoordningen har tillämpats knappt två år och avsikten är att bestämmelserna ska ses över fortlöpande. I samband med årsskiftet 2001-02 ska verksamhetsområdet Kyrkorätt och organisation redovisa en inventering av behov av ändringar i kyrkoordningen.

Med hänvisning till detta, avslog Kyrkomötet en motion som önskade att en grupp skulle tillsättas för att analysera kyrkoordningen och lämna förslag till eventuella förändringar.

Motion till Kyrkomötet 2001:6 av Dag Sandahl och Sten Johansson om tillsättande av analysgrupp för det vidare arbetet med utvärderande av Svenska kyrkans kyrkoordning

Kyrkorättsutskottets betänkande 2001:4 Utvärdering av kyrkoordningen

Utvärdering av kyrkoordningen Kyrkorättsutskottets betänkande 2001:4