TV-sända gudstjänster på söndagar

Kyrkostyrelsen ska vidta åtgärder och föra diskussion för att påverka Sveriges television att kraftigt utöka antalet direktsända TV-gudstjänster redan år 2002. Sveriges television har under 2001 minskat antalet traditionella TV-sända gudstjänster och istället ökat antalet sändningar av TV-producerade gudstjänstprogram, det vill säga gudstjänster som inte firas i vanliga gudstjänstlokaler.

Motion till Kyrkomötet 2001:14 av Bengt Gustafsson och Anita Franzén om gudstjänster i TV varje söndag

Motion till Kyrkomötet 2001:19 av Erna Arhag om TV-sända gudstjänster

Motion till Kyrkomötet 2001:34 av Britt Louise Agrell m.fl. om söndagsgudstjänster i TV

Kyrkolivsutskottets betänkande 2001:5 TV-sända gudstjänster på söndagar