Kyrkomötet beslutade att med godkännande lägga styrelsen för SFRV:s verksamhetsberättelse för år 1999 till handlingarna. Kyrkomötet konstaterar att man i verksamhetsberättelsen tagit hänsyn till en rad olika önskemål som framförts genom f d ekonomiutskottets yttranden. Revisionsberättelsen innehåller inga anmärkningar.

Kyrkomötet beslutade att avslå den motion som ville att Kyrkostyrelsen skulle få i uppdrag att redovisa givna ägardirektiv till bolag och stiftelser. Bakgrunden är att det inte finns anledning att redovisa ägardirektiv för bolag som står inför avveckling under år 2000.

Här kan du klicka dej fram till den/de motioner eller skrivelser föranlett beslutet, betänkandet som utförligare behandlar ämnet samt det formella beslutet.

Kyrkostyrelsens skrivelse till Kyrkomötet 2000:3 Verksamhetsberättelse för Svenska kyrkans stiftelse för rikskyrklig verksamhet för år 1999

Motion till Kyrkomötet 2000:8 av Åke Blomqvist och Åke Bendix om redovisning i Kyrkostyrelsens årsredogörelse av ägardirektiv till bolag och stiftelser

Budgetutskottets betänkande 2000:3 Verksamhetsberättelse för Svenska kyrkans stiftelse för rikskyrklig verksamhet för år 1999