Kyrkomötet beslutade att med godkännande lägga Kyrkostyrelsens redogörelse för behandling av kyrkomötets och ombudsmötets ärenden till handlingarna.

Kyrkostyrelsen har i sin skrivelse visat på ett nytt sätt att redovisa de uppdrag som kyrkomötet och ombudsmötet överlämnat till dåvarande Centralstyrelsen och SFRV:s styrelse (nuvarande Kyrkostyrelse). Från och med år 2000 lämnas redogörelsen i en samlad separat skrivelse och inte i flera olika som tidigare, vilket gör det betydligt enklare att följa upp ett ärendes handläggning.

Här kan du klicka dej fram till den/de motioner eller skrivelser föranlett beslutet, betänkandet som utförligare behandlar ämnet samt det formella beslutet.

Kyrkostyrelsens skrivelse till Kyrkomötet 2000:4 Redogörelse för Kyrkostyrelsens behandling av kyrkomötets och ombudsmötets ärenden

Budgetutskottets betänkande 2000:2 Redogörelse för Kyrkostyrelsens behandling av kyrkomötets och ombudsmötets ärenden