Överklagandenämndens verksamhetsberättelse 2003

Kyrkomötet har från Svenska kyrkans överklagandenämnd mottagit verksamhetsberättelsen för 2003. Antalet ärenden hos Överklagandenämnden har minskat något under år 2003 jämfört med de båda föregående åren. Överklagandenämnden tar i sin verksamhetsberättelse upp frågan om vem som bör göra bedömningar när någon begär att få ut handlingar i vissa personalärenden. Kyrkomötet beslutar därför att uppdra åt Kyrkostyrelsen att göra en översyn av bestämmelserna i kyrkoordningen, Svenska kyrkans regelverk.

Skrivelse/Motion

Tillsyns- och uppdragsutskottets betänkande 2004:8 Verksamhetsberättelse år 2003 för Svenska kyrkans överklagandenämnd

Verksamhetsberättelse år 2003 för Svenska kyrkans överklagandenämnd

FöregåendeInnehållsförteckningNästa