Alkohol och droger bland ungdomar

Alkohol- och drogmissbruk Àr ett stort problem, inte minst dÄ det drabbar allt lÀgre Äldrar. Det förebyggande arbete som sker Àr av stor betydelse. Svenska kyrkan ska dÀrför fortsÀtta ta aktiv del i detta arbete, bland annat genom att ge stöd till dem som befinner sig i riskzonen och erbjuda drogfria miljöer. Svenska kyrkans samarbetsparter Àr organisationen Hela MÀnniskan, myndigheter, kommuner, skolan och andra organisationer. Kyrkomötet beslutar dÀrför att avslÄ en motion som föreslÄr att det görs en sammanstÀllning av Svenska kyrkans alkohol- och drogförebyggande arbete.

HÀr kan du klicka dig fram till den/de motioner eller skrivelser som föranlett beslutet, betÀnkandet som utförligare behandlar Àmnet samt det formella beslutet.

Skrivelse/Motion

Motion till Kyrkomötet 2004:38 av Bengt Gustafsson m.fl. om alkohol- och drogförebyggande arbete bland ungdomar

BetÀnkande

Kyrkolivsutskottets betÀnkande 2004:10 Alkohol- och drogförebyggande arbete bland ungdomar