Struktur- och samverkansfrågor

Sju motioner handlar om struktur- och samverkansfrågor: församlingsindelning, regleringen i kyrkoordningen om gemensam verksamhet inom samfälligheter, pastorala hänsyn, kontraktsvisa datornätverk, samarbete mellan församlingar med mera. Kyrkomötet avslår av skilda anledningar samtliga motioner men menar att strukturfrågor kan vara ett lämpligt ämne för seminarier vid ett kommande Kyrkomöte.

Skrivelse/Motion

Motion 2005:8 av Staffan Holmgren m.fl. om gemensam församlingsverksamhet inom samfällighet

Motion 2005:27 av Sten Persson m.fl. om pastorala hänsyn vid indelning av församlingar

Motion 2005:36 av Karl-Gunnar Svensson om kontraktsvisa datornätverk