Internationell kriskommission

Som en del av den världsvida kyrkan står Svenska kyrkan i ständig dialog med kyrkor runt om i världen när det gäller att tolka och gestalta evangeliet för vår tid. Kyrkomötet ser inget behov av att kalla en internationell kriskommission från kyrkor i våra grannländer för att granska hur Svenska kyrkans lära kommer till uttryck på nationell nivå. En motion i denna fråga avslås därför.

Skrivelse/Motion

Motion till Kyrkomötet 2005:86 av Fredrik Sidenvall m.fl om en internationell kriskommission.

Tillsyns- och uppdragsutskottets betänkande 2005:9 Internationell kriskommission.

Internationell kriskommission

FöregåendeInnehållsförteckningNästa