Förändringar i kyrkans nationella styrorgan

Inför en Nämnd för utbildning, forskning och kultur vilken arbetar parallellt med nämnderna för internationell mission och diakoni respektive Svenska kyrkan i utlandet. Avveckla Nämnden för kyrkolivets utveckling samt Kyrkofondens styrelse och låt Kyrkostyrelsen fritt välja vem som ska handlägga Kyrkofondens ärenden. Detta föreslår Kyrkostyrelsen i en skrivelse. En motion föreslår återremittering av förslaget om kyrkofonden. Kyrkomötet antar Kyrkostyrelsens förslag och avslår motionen.

Skrivelse/Motion

Kyrkostyrelsens skrivelse 2005:8 om förtroendevalda styrorgan på nationell nivå m.m.

Motion 2005:104 av Suzanne Fredborg om förtroendevalda styrorgan på nationell nivå

Organisationsutskottets betänkande 2005:1 Förtroendevalda styrorgan på nationell nivå m.m.

Förtroendevalda styrorgan på nationell nivå mm

FöregåendeInnehållsförteckningNästa