Besöksstatistik

Svenska kyrkans församlingar har lång erfarenhet av att föra statistik över sina verksamheter och uppdateringar av statistiken görs regelbundet. Statistiken är viktig för att följa förändringar i kyrkans arbete men speglar inte alltid allt som sker.

Samtidigt är resurserna begränsade och församlingarna tvingas prioritera sina grundläggande uppgifter.

I och med detta beslutar Kyrkomötet att avslå den motion som förespråkar att mer tid läggs på administration av statistik.

Skrivelse/Motion

Motion till Kyrkomötet 2005:24 av Börje Henriksson om statistik över besöken i våra lokaler

Kyrkolivsutskottets betänkande 2005:2 om besöksstatistik

Besöksstatistik