Arbetet bland minoritetsspråkiga, främst finskspråkiga

I en motion föreslås att Svenska kyrkan ska utreda och därefter föreslå hur arbetet med minoritetsspråk, främst finska, ska utvecklas. Motionens förslag bör kunna rymmas inom det arbete som redan bedrivs på olika nivåer.

Med anledning av motionen beslutar Kyrkomötet att Kyrkostyrelsen ska informeras om hur arbetet bland minoritetsspråkiga fortskrider.

Skrivelse/Motion

Motion till Kyrkomötet 2005:81 av Urban Gibson om Svenska kyrkans arbete bland minoritetsspråkiga, främst finskspråkiga.

Kyrkolivsutskottets betänkande 2005:12 Svenska kyrkans arbete bland minoritetsspråkiga

Arbetet bland minoritetsspråkiga

FöregåendeInnehållsförteckningNästa