Jourhavande präst

Jourhavande präst är en viktig samhällsfunktion som varje år tar emot mängder av samtal från människor som mår dåligt. För närvarande har varje stift utformat en egen struktur för sin jourhavande präst, för såväl rekrytering, fortbildning som ersättning och teknisk lösning. Nationella nivån har precis fått i uppdrag att göra en sammanställning av den själavårdsverksamhet som genomförs runt om i landet. I och med det avslår Kyrkomötet den motion som föreslår en sammanställning.

Skrivelse/Motion

Motion till Kyrkomötet 2004:88 av Jennie Nordin om samordning av information om Jourhavande präst

Kyrkolivsutskottets betänkande 2004:6 Samordning av information om Jourhavande präst

Samordning av information om Jourhavande präst