Information om äldreomsorg och gruppboende

Frågan om social ekonomi och hur vi förhåller oss till varandra i samhället blir allt mer aktuell. Att stå upp för de svaga och att ha ett aktivt socialt engagemang är en av Svenska kyrkans grundstenar. Kyrkomötet anser att det är viktigt att erfarenheterna av att driva äldre- och gruppboende i kyrkans regi sprids. Kyrkomötet beslutar att detta i första hand ska göras på Svenska kyrkans hemsida, till skillnad från en motion som föreslagit en folder.

Skrivelse/Motion

Motion till Kyrkomötet 2004:2 av Lars-Ivar Ericson om informationsfolder om äldreomsorg och gruppboenden i kyrkans regi

Kyrkolivsutskottets betänkande 2004:2 Informationsfolder om äldreomsorg och gruppboenden i kyrkans regi

Informationsfolder om äldreomsorg och gruppboenden i kyrkans regi