Table Of ContentsNext Page

Fråga i ombudsmötet

1998:501

av Lars Ekblad

om var policydokumentet är?

OFråga 1998:501

Till SFRV:s styrelse

1993 motionerade jag i ombudsmötet (OMot 1997:532) om ett policydokument för kyrkorestaureringar och fick ombudsmötets bifall. Ett policydokument skulle utarbetas och stiftelsestyrelsen fick uppdraget. Sedan hände ingenting. 1997 ställde Tomas Forsner en fråga i ombudsmötet i ett liknande ärende och påminde om den välvilliga behandlingen av min motion. Stina Eliasson svarade och utlovade att leta reda på dokumentet. Det verkade som om hon trodde att det skulle finnas. Nu undrar jag: Har Stina Eliasson hittat dokumentet? Jag misstänker att det över huvud taget inte finns. Det är inte redovisat i Årsberättelsen för 1997.

Jag tycker det är lättsinnigt att behandla motioner på detta sätt. Är det inte dags att styrelsen tar ombudsmötets beslut på allvar?

Lars Ekblad

Table Of ContentsNext Page