Organisationsutskottets betänkande
1996:502

Svenska kyrkans församlingsnämnds
verksamhetsberättelse för år 1995

Till utskottet har för beredning hänvisats Svenska kyrkans församlingsnämnds verksamhetsberättelse för år 1995 (StSkr 1996:504).

Yttranden

Yttranden har inhämtats från gudstjänstutskottet (bilaga 1) samt från församlingsutskottet (bilaga 2).

Utskottet har vid sin genomgång av skrivelsen inte funnit något som påkallar särskilt uttalande från ombudsmötet sida.

Utskottet hemställer

att ombudsmötet med godkännande lägger Svenska kyrkans församlingsnämnds verksamhetsberättelse för år 1995 (StSkr 1996:504) till handlingarna.

Sigtuna den 22 augusti 1996

På organisationsutskottets vägnar

Birgitta Johansson

Erik Apelgårdh

Närvarande: Birgitta Johansson, ordförande, Kerstin Björk, Bengt Englund, Jan-Erik Forsberg, Lena Gustavsson, Börje Henriksson, Leif Högberg, Jan-Anders Jansson, Sten Johansson, Göte Karlsson, Marianne Kronberg, Gudrun Larsén, Berit Möllebäck, Runar Patriksson och Per Ronquist

Biskop Henrik Svenungsson och biskop Tord Harlin har deltagit i utskottets överläggningar.