Bilaga 14. Styrorgan 2003

Kyrkostyrelsen

Ledamöter

Ärkebiskop KG Hammar, ordförande, landstingsrådet Levi Bergström, 1:e vice ordförande, direktorn Thomas Söderberg, 2:e vice ordförande, avdelningschefen Birgith Wiklund Molberg, stiftsdirektorn Britas Lennart Eriksson, kanslisekreteraren Irene Pierazzi, prosten Gunnar Prytz, lektorn Curt Forsbring, chefredaktören Marianne Kronberg, förvaltningschefen Staffan Holmgren, leg. arbetsterapeuten Gerd Gullberg Johnson, stiftskonsulenten Anna Lundblad Mårtensson, advokaten Nils Gårder, prosten Jan Erik Ågren, advokaten Britt Louise Agrell.

Ersättare

Biskopen Claes-Bertil Ytterberg, domprosten Margarethe Isberg, redaktören BoLennart Anbäcken, departementssekreteraren Kristina Lejdström, kyrkoherden Torgny Larsson, distriktssköterskan Anna-Maria Björkman, kommunalrådet Gunnar Sibbmark, Christina Schnackenburg, kommunalrådet Hans Wallmark, sjukhusprästen Daniel Tisell, undersköterskan Gudrun Carlsson, kontraktsprosten Anders Reinholdsson, kontraktsadjunkten Kerstin Hesslefors-Persson, specialpedagogen Kristina Töyrä, socionomen Åke Blomqvist.

Kyrkofondens styrelse

Ledamöter

Civilekonomen Bertil Persson, ordförande, överförmyndaren Lars Rydje, 1:e vice ordförande, ekonomen Conny Tyrberg, 2:e vice ordförande, kyrkokamreren Ann-Marie Hallin, verkställande direktören Sigvard Olsson, kanslichefen Suzanne Fredborg, lantbrukaren Gösta Äng, komministern Dag Sandahl, kontraktsprosten Sten Johansson.

Ersättare

Jur.kand. Peter Hemminger, utredningssekreteraren Vanja Björsson, skyddsingenjören Stig-Göran Fransson, löneadministratören Jan-Erik Forsberg, läraren Christina Mårtensson, civilekonomen Nils Furtenbach, apotekschefen Ingrid Smittsarve, revisionsledaren Per Lindberg, kontraktsprosten Gustav Thorstensson

Nämnden för kyrkolivets utveckling

Ledamöter

Kyrkoherde Olof Lönneborg, ordförande, församlingspedagogen Anna-Lena Forsdahl, 1:e vice ordförande, forskarstuderanden TK Lena Petersson, 2:e vice ordförande, diakonen Britt Andersson, adjunkten Börje Henriksson, prosten em. Glenn Håkansson, fil.dr Kjell Söderberg, fältprosten Sten Elmberg, kyrkoherden Bertil Olsson.

Ersättare

Kanslisekreteraren Mari Lönnerblad, enhetschefen Lars Johnsson, barnskötaren Ulla-Britt Emanuelsson, konsulten Benny Jönsson, fru Inger Björkroth, prosten Sven-E Kragh, komministern Sonja Grunselius, konsulten Roland Johansson, f kyrkoherden Torsten Josephsson.

Adjungerad ledamot från Biskopsmötet

Biskopen Tony Guldbrandzén ordinarie, biskopen Esbjörn Hagberg, ersättare.

Nämnden för Svenska kyrkan i utlandet

Ledamöter

Socialarbetaren Jösta Claeson, ordförande, konsulten Erna Arhag, 1:e vice ordförande, f riksdagsledamoten Karin Israelsson, 2:e vice ordförande, VA-teknikern Kerstin Björk, kanslisten Reidar Gustafsson, utbildningskonsulten Kristina Lundgren, kyrkoherden Lars Ekblad, kyrkoherden, prosten Anders Novak. Biskopen i Visby stift är självskriven ledamot.

Ersättare

Lågstadieläraren Evy Åberg, diakonen Rolf Forslin, sjömannen Margaretha Troberg, f riksdagsledamoten Ingvar Eriksson, hemkunskapsläraren Karin Uggla, kyrkogårdsföreståndaren G Olof Kjellström, församlingspedagogen MajVis Hultén, handledaren Birgitta Wrede, gymnasieläraren Carina Nilsdotter.

Nämnden för internationell mission och diakoni

Ledamöter

Landstingsrådssekreteraren Annette Lundquist-Larsson, ordförande, kyrkoherden Margareta Carlenius, 1:e vice ordförande, prästen Anders Åkerlund, 2:e vice ordförande, biologen och författaren Stefan Edman, hälsoplaneraren Timmy Leijen, f landstingsrådet Svenolof Grenabo, projektledaren Jennie Nordin, prästen Eric Lundqvist, biskopen Anders Wejryd, pastorn Torbjörn Arvidsson, folkhögskoleläraren Kerstin Högelius.

Ersättare

Säljaren Henrik Persson, undersköterskan Inger Wernersson, pastorn Ragnar Bergsten, förskolechefen Marija Kogler-Johnsson, orgelbyggaren Jan-Olof Grönlund, komminister Ragnhild Johansson, fil./teol.kand. Angela Boëthius, f adjunkten Seth Henriksson, biskopen Jonas Jonson, konsulten Sture Normark, folkhögskoleläraren Kersti Karlsson.

Forskningsrådet

Ledamöter

Biskopen Martin Lind, ordförande, FD Gunnel Cederlöf, vice ordförande, docenten Dag Sandahl, professorn Catharina Stenqvist, professorn Carl-Henric Grenholm, professorn Göran Gustafsson, kyrkoherden Ingegerd Sjölin, docenten Ola Sigurdsson, professorn Bengt Holmberg.

Kulturrådet

Ledamöter

Högskolelektorn Björn Skogar, ordförande, författaren Marie-Louise Ramnefalk, vice ordförande, musikdirektören Michael Sager, studeranden Karin Bredin, biskopsadjunkten Sven Milltoft, journalisten Ami Lönnroth, stiftsadjunkten Lena Sjöström, docenten Anders Tyrberg, biskopen Lars-Göran Lönnermark, illustratören Irja Åsling.

Samiska rådet inom Svenska kyrkan

Ledamöter

Adjunkten Johannes Marainen, ordförande, administratören Birgitta Kuoljok, vice ordförande, renägaren Peter Andersson, biskopen Hans Stiglund, f kontraktsprosten Johan Märak, undersköterskan Laila Wasara, handläggaren Nora Wasara Larsson, predikanten Per-Gustav Wasara, kyrkoherden Jan Erik Ågren.

Ersättare

Evangelisten Gösta Bergqvist, biskopen Tony Guldbrandzén, renägaren Aina Jonsson, kyrkoherden Bo Lundmark, tandsköterskan Marita Nutti, renägaren Isak Påve, läkaren Viviann Stenman, arbetsförmedlaren Laila Svedjebratt, f direktorn Lester Wikström.

Previous PageInnehållsförteckningNext Page