Ändringar och rättelser i kyrkoordningen

Kyrkostyrelsen har i en skrivelse föreslagit fyra ändringar/rättelser i kyrkoordningen. Bland annat föreslås att bestämmelser som rör församlingar som saknar beslutsföra organ inarbetas i kyrkoordningen och att annandag pingst, efter riksdagsbeslutet förra året, övergår till att bli kyrklig högtidsdag, likt askonsdag.

Kyrkomötet beslutar att anta samtliga förslag till ändringar enligt den bilaga som bifogats kyrkorättsutskottets betänkande.

Skrivelse/Motion

Kyrkostyrelsens skrivelse till Kyrkomötet 2005:11 om förslag till ändringar i kyrkoordningen

Kyrkorättsutskottets betänkande 2005:1 Vissa ändringar och rättelser i kyrkoordningen

Ändringar och rättelser i kyrkoordningen