Utökad ledamotsinformation via Internet

Svenska kyrkans elektroniska kommunikation på svenskakyrkan.se håller på att ses över. Fokus i översynen ligger på helhetssyn och samordning och en anpassning till den kommunikationsplattform som antogs 2004.

Utskottet hoppas att nuvarande information om ledamöterna kan kompletteras och utökas med exempelvis e-postadresser i början av den nya mandatperioden. I och med detta beslutar Kyrkomötet att avslå en motion som föreslår utökad information på Internet om ledamöterna.

Skrivelse/Motion

Motion till Kyrkomötet 2005:73 av Seth Henriksson om utökad ledamotsinformation – på frivillig väg

Kyrkolivsutskottets betänkande

2005:4 Utökad ledamotsinformation