Arbetsmaterial om kyrklig akt för partnerskap

Kyrkomötet 2003 gav Kyrkostyrelsen i uppdrag att ta fram ett underlag till en bearbetning av en eventuell kyrklig akt för dem som vill ingå partnerskap med civilrättslig giltighet. Arbetsmaterial beträffande kyrklig akt för partnerskap och därmed sammanhängande frågor är resultatet och Kyrkomötet konstaterar att uppdraget är genomfört. Samtalen om homosexuella i kyrkan fortsätter och materialet bidar till processen inom Svenska kyrkan.

Skrivelse/Motion

Kyrkostyrelsens skrivelse till Kyrkomötet 2004:10 om arbetsmaterial beträffande kyrklig akt för partnerskap och därmed sammanhängande frågor

Gudstjänstutskottets betänkande 2004:5 Arbetsmaterial beträffande kyrklig akt för partnerskap och därmed sammanhängande frågor

FöregåendeInnehållsförteckningNästa