Styrelsens för Svenska kyrkans stiftelse för
rikskyrklig verksamhet skrivelse till
ombudsmötet

1996:506

Nämndens för Svenska kyrkans mission (SKM) verksamhetsberättelse för år 1995

Styrelsen för Svenska kyrkans stiftelse för rikskyrklig verksamhet överlämnar denna skrivelse till ombudsmötet.

Sigtuna den 22 maj 1996

Gunnar Weman

Anders Lindberg
Skrivelsens huvudsakliga innehåll

I skrivelsen lämnas en redogörelse för Svenska kyrkans missions verksamhet under år 1995.

Innehållsförteckning

1 Styrelsens överväganden
2 Utdrag ur styrelsens protokoll
Bilaga Nämndens för Svenska kyrkans mission (SKM) verksamhetsberättelse för år 1995

1 Styrelsens överväganden

Enligt paragraf 14 instruktionen för nämnden för Svenska kyrkans mission skall nämnden varje år lämna en redovisning för verksamheten under föregående kalenderår. Redovisningen skall innehålla verksamhetsberättelse samt resultat- och balansräkning.

Enligt paragraf 16 instruktionen skall vidare redovisningshandlingarna överlämnas till SFRV:s styrelse senast den 1 april. Styrelsen får yttra sig över nämndens redovisning. Verksamhetsberättelsen skall överlämnas av styrelsen till kyrkomötet och ombudsmötet.

Enligt paragraf 19 överlämnas redovisningshandlingarna för granskning till ombudsmötet. Granskningen sker vid sammanträdet året efter det år redovisningen avser.

Nämnden har den 28 mars 1996 beslutat att avge en redogörelse för nämndens verksamhet under år 1995. Redogörelsen fogas till detta ärende som bilaga.

Verksamhetsberättelsen föranleder inget yttrande från styrelsen.

2 Utdrag ur styrelsens protokoll

Utdrag ur protokoll vid sammanträde med styrelsen för Svenska kyrkans stiftelse för rikskyrklig verksamhet den 22 maj 1996.

Närvarande: ärkebiskop Gunnar Weman, ordförande, samt ledamöterna Levi Bergström, Kerstin Bergman, Christina Odenberg, Sven-E Kragh, Dag Sandahl, Urban Gibson, Birgitta Ericsson Löfgren, Ulla Carlson, Gunvor Hagelberg, Catarina Agrell, Bengt Berg, Anita Franzén och Carl-Henric Grenholm. samt tjänstgörande ersättaren Marianne Rosenkvist.

Föredragande: planeringschef Anders Lindberg

--------------------

Styrelsen beslutar att till ombudsmötet avge skrivelsen 1996:506 Nämndens för Svenska kyrkans mission (SKM) verksamhetsberättelse för år 1995.