Kyrkostyrelsens förslag till kyrkomötesbeslut

1. Kyrkomötet beslutar att fastställa inriktningsmål avseende nationella nivåns verksamhet för åren 2005–2007 i enlighet med skrivelsen.

2. Kyrkomötet beslutar att fastställa ramen för de nationella kostnaderna år 2005 till 1 953 miljoner kronor.

3. Kyrkomötet beslutar att medge planeringsram för 2006 till 1 962 miljoner kronor.

4. Kyrkomötet beslutar att medge planeringsram för 2007 till 2 049 miljoner kronor.

5. Kyrkomötet beslutar att medge att kostnadsramen för utjämningssystemet under år 2005 får överskridas om detta finansieras genom ökade intäkter.

6. Kyrkomötet beslutar att medge att kostnadsramen för internationella avdelningens verksamhet under 2005 får överskridas om detta kan finansieras genom ökade intäkter.

7. Kyrkomötet beslutar att bemyndiga Kyrkostyrelsen att inom budgetramen göra erforderliga omdisponeringar i syfte att nå målen.

8. Kyrkomötet beslutar att bidrag till tryckning av valsedlar vid 2005 års val till Kyrkomötet skall utgå till de nomineringsgrupper som är företrädda i Kyrkomötet under innevarande mandatperiod eller som genom valet blir företrädda i Kyrkomötet. Bidraget skall motsvara kostnaden för tryckning av dubbla antalet valsedlar i förhållande till antalet röstberättigade i respektive valkrets och transporten av valsedlarna till högst 40 av respektive grupp angivna adresser.

Previous PageInnehållsförteckningNext Page