Översyn av kyrkoordningen

Samtliga röstberättigade skall få röstkort hemskickade vid nästa kyrkoval. Vidare skall kyrkoordningen bli tydligare så att det inte råder någon skillnad i diakoners tystnadsplikt, oavsett om uppgifterna är skriftliga eller muntliga. Det är två av flera beslut som Kyrkomötet fattat som rör regelverket för Svenska kyrkan. Kyrkomötet avvisar även två motioner med förslag till ändringar.

Motion till Kyrkomötet 2003:28 av Kerstin Bergman Ansvarsnämnden för biskopar som slutlig instans

Motion till Kyrkomötet 2003:88 av Gudmund Danielson Alternativ påföljd till obehörigförklaring

Motion till Kyrkomötet 2003:92 av Torgny Larsson Röstkort

Motion till Kyrkomötet 2003:93 av Bo Hanson och Britta Olinder Behörighet för präst eller diakon att inväljas i domkapitel