Organisationsutskottets betänkande
1996:504

Nämnden för Svenska kyrkans mission (SKM)
verksamhetsberättelse för år 1995

Till utskottet har för beredning hänvisats Nämnden för Svenska kyrkans mission (SKM)

verksamhetsberättelse för år 1995 (StSkr 1996:506).

Yttranden

Yttrande har inhämtats från ekumenikutskottet (bilaga 1).

Vad gäller Svenska kyrkans missions organisation finner utskottet det olämpligt att ha arbetsutskott med sex ordinarie ledamöter när styrelsen består av nio ordinarie ledamöter.

Utskottet har vid sin genomgång inte för övrigt funnit något som påkallar särskilt uttalande från ombudsmötets sida.

Utskottet hemställer

att ombudsmötet med godkännande lägger Svenska kyrkans mission (SKM) verksamhetsberättelse för år 1995 (StSkr 1996:506) till handlingarna.

Sigtuna den 22 augusti 1996

På organisationsutskottets vägnar

Birgitta Johansson

Erik Apelgårdh

Närvarande: Birgitta Johansson, ordförande, Kerstin Björk, Bengt Englund, Jan-Erik Forsberg, Lena Gustafvsson, Börje Henriksson, Margareta Holmberg, Leif Högberg, Jan-Anders Jansson, Sten Johansson, Göte Karlsson, Marianne Kronberg, Gudrun Larsén, Berit Möllebäck och Runar Patriksson.

Biskop Henrik Svenungsson och biskop Tord Harlin har deltagit i utskottets överläggningar.