Ombudsmötet Oeo 1996:501 Bilaga 3

Ekumenikutskottets yttrande

Till ekonomiutskottet

Till ekumenikutskottet har för yttrande överlämnats StSkr 1996:501 om verksamhetsplan och rambudgetar för Svenska kyrkans gemensamma riksorganisation åren 1997-99.

Då ekumenikutskottet inte har någonting att erinra, hemställer utskottet för sin del att skrivelsen tillställes ombudsmötet för godkännande.

Sigtuna den 22 augusti 1996

På ekumenikutskottets vägnar

Eskil Jinnegård

Eva Carlestål

Närvarande: Eskil Jinnegård, ordförande, Rolf Forslin, Monica Reichenberg Carlström, Maja Larsson, Bo E. Nilsson, Bengt-Åke Gustafsson, Ingemar Söderström, Evy Jonsson, Ingemar Öberg, Juhani Rantanen, Christina Schnackenburg, Christina Hjertén, Britta Olinder, Martin Wihlborg, Sten-Åke Engdahl

Biskoparna Jonas Jonson och Anders Wejryd har deltagit i utskottets överläggningar.