Styrelsens för Svenska kyrkans stiftelse för rikskyrklig verksamhet skrivelse till ombudsmötet

1995:506

Nämndens för Svenska kyrkans mission (SKM) verksamhetsberättelse för år 1994

_________________________________________

Styrelsen för Svenska kyrkans stiftelse för rikskyrklig verksamhet överlämnar denna skrivelse till ombudsmötet.

Sigtuna den 17 maj 1995

Gunnar Weman

Anders Lindberg

Skrivelsens huvudsakliga innehåll

I skrivelsen lämnas en redogörelse för Svenska kyrkans missions verksamhet under år 1994.

Innehållsförteckning

1 Styrelsens överväganden

2 Utdrag ur styrelsens protokoll

Observera! Bilagan till denna skrivelse är inte publicerad elektroniskt. Se tryckta handlingar.
Bilaga 1 Nämndens för Svenska kyrkans mission (SKM) verksamhetsberättelse för år 1994

1 Styrelsens överväganden

Enligt 14 instruktionen för nämnden för Svenska kyrkans mission skall nämnden varje år lämna en redovisning för verksamheten under föregående kalenderår. Redovisningen skall innehålla verksamhetsberättelse samt resultat- och balansräkning.

Enligt 16 instruktionen skall vidare redovisningshandlingarna överlämnas till SFRV:s styrelse senast den 1 april. Styrelsen får yttra sig över nämndens redovisning. Verksamhetsberättelsen skall överlämnas av styrelsen till kyrkomötet och ombudsmötet.

Enligt 19 överlämnas redovisningshandlingarna för granskning till ombudsmötet. Granskningen sker vid sammanträdet året efter det år redovisningen avser.

Nämnden har den 4 april 1995 beslutat att avge en redogörelse för nämndens verksamhet under år 1994. Redogörelsen fogas till detta ärende som bilaga.

Verksamhetsberättelsen föranleder inget yttrande från styrelsen.

2 Utdrag ur styrelsens protokoll

Utdrag ur protokoll vid sammanträde med styrelsen för Svenska kyrkans stiftelse för rikskyrklig verksamhet den 17 maj 1995.

Närvarande: ärkebiskop Gunnar Weman, ordförande, samt ledamöterna Anders Svärd, Carl-Eric Lundgren, Birger Hassel, Kerstin Bergman, Christina Odenberg, Solveig Olsson, Sven-E Kragh, Dag Sandahl, Urban Gibson, Birgitta Ericsson Löfgren, Bengt Gustafsson, och Gunvor Hagelberg samt tjänstgörande ersättarna Bengt Berg och Karin Gustafson.

Föredragande: planeringschef Anders Lindberg

______________

Styrelsen beslutar att till ombudsmötet avge skrivelsen 1995:506 Nämndens för Svenska kyrkans mission (SKM) verksamhetsberättelse för år 1994.