Läronämndens yttrande
2001:13y
om ledningsorganen på Svenska kyrkans nationella nivå

Ln 2001:13y

Till Läronämnden har för yttrande överlämnats KMot 2001:48 om ledningsorganen på Svenska kyrkans nationella nivå.

Läronämnden framhåller vikten av att Svenska kyrkan på nationell nivå oavsett organisatorisk lösning säkerställer möjligheterna till en samlad teologisk bedömning i för kyrkan väsentliga frågor.

Uppsala den 8 maj 2001

På Läronämndens vägnar

KG Hammar

Carl Axel Aurelius

Närvarande: Ärkebiskop KG Hammar, ordförande, biskop Ragnar Persenius, biskop Martin Lind, biskop Lars-Göran Lönnermark, biskop Jonas Jonson, biskop Christina Odenberg, biskop Lars Eckerdal, biskop Bengt Wadensjö, biskop Karl-Johan Tyrberg, biskop Rune Backlund, biskop Biörn Fjärstedt, biskop Caroline Krook, Astrid Andersson Wretmark, Curt Forsbring, Edgar Almén, Fredrik Lindström, Björn Skogar, Anna-Lena Weberup.

.