StSkr 1996:505
Bilaga 3 i bilaga

EXTERNA ARRANGEMANG

Nämnden har varit företrädd vid följande kurser och konferenser:

Pastoralpsykologisk konferens 3-8 januari i Bad Segeberg, Tyskland, Brita Eketjäll.

Konferens om EUs kompetensutvecklingsprogram "Leonardo da Vinci" 20 januari i Stockholm, Marie Schött.

Studiebesök tillsammans med stiftens personalsjälavårdare 23-26 januari vid Institutt for sjelesorg i Modum Bad, Norge, Brita Eketjäll.

NKS styrelsesammanträde 11 februari i Stockholm, Marie Schött.

Överläggning med ledarna för de pedagogiska profilutbildningarna 15-16 februari på Hasseluddens kursgård, Marie Schött.

Nätverk kring kompetensutveckling i Härnösands och Luleå stift 22-23 februari på Strömbäcks folkhögskola, Erik Apelgårdh.

Seminarium om religionspedagogik 2 mars i Linköpings stift, Marie Schött.

Nordisk kurs för utbildare i arbetshandledning med temat "Process of doing Theology in Supervision" 6-10 mars i Järvenpää, Finland, Brita Eketjäll.

Religionspedagogiska institutets årsmöte 10 mars i Uppsala, Marie Schött.

Överläggning kring rekryteringsfrågor med företrädare för de karitativa profilutbildningarna och stiftsdiakonerna 15-16 mars på Samariterhemmet i Uppsala, Marie Schött.

Undervisning på pedagogisk profilutbildning 17 mars på Edelviks folkhögskola, Marie Schött.

Arbetskonferens "Resurs att utveckla" 18-19 mars i samverkan med Härnösands och Luleå stift med företrädare för stiftsstyrelserna, stiftskanslierna, folkhögskolorna, EFS och SKS på Solviks folkhögskola, Marie Schött.

Överläggning på Socialstyrelsen ang. kompetens- och utbildningsfrågor 22 mars i Stockholm, Brita Eketjäll.

Antagningskonferens 10-11 april för sökande till karitativ profilutbildning på Vårsta Diakonigård, Marie Schött.

Antagningskonferens 22-23 april för karitativ profilutbildning på Ersta Diakonisällskap, Marie Schött.

SKRs seminarium om EU och kyrkorna 26 april i Stockholm, Marie Schött.

KFRs studiedagar 26-28 april i Göteborg, Brita Eketjäll.

EAEE årskonferens 6-10 maj i Berlin, Marie Schött.

Möte med repr. från Socialstyrelsen och Länsstyrelserna ang. tillsyn av familjerådgivningen 10 maj i Stockholm, Brita Eketjäll.

Nordiska överläggningar om Kyrkans familjerådgivning 8-13 juni på Island, Brita Eketjäll.

Svenska kyrkans riksmöte 16-18 juni i Luleå, Erik Apelgårdh, Christina Bexell, Brita Eketjäll, Gunnel Malmros och Marie Schött.

Överläggning med utbildningsledarna för kantorsutbildningen och högre kyrkomusikerutbildningen 14 juni på Musikhögskolan i Stockholm, Marie Schött.

Konferens för utbildningsledarna för de nordiska diakoniutbildningarna 14-17 september på Island, Marie Schött.

Nordiska Ekumeniska Rådets Specialkonsultation kring ackreditering och ekvivalering 26 september på teologiska institutionen i Lund, Christina Bexell och Eva Lindström.

Internationell bibliodramakonferens 29 september-4 oktober i Bad Segeberg, Tyskland, Brita Eketjäll.

Överläggning kring rekryteringsfrågor med företrädare för den pedagogiska profilutbildningen samt stiftens handläggare för dem med pedagogiska yrken 2 oktober i Stockholm, Katharina Bäck och Marie Schött.

Överläggning med utbildningsledarna för pedagogisk profilutbildning 16-17 oktober på Lidingö folkhögskola och Sigtuna folkhögskola, Marie Schött.

Nätverk kring kompetensutveckling i Härnösands och Luleå stift 18-19 oktober på Strömbäcks folhögskola, Erik Apelgårdh.

NKS konferens "Den religiösa närvaron i ett mångkulturellt samhälle" 26-29 oktober på NFA i Göteborg, Marie Schött.

Centralstyrelsens överläggningar med företrädare för stiftssamfälligheterna 27 oktober i Sigtuna, Christina Bexell.

Överläggning med företrädare för kyrkans grundkurs och stiftens handläggare av kyrkans grundkurs 30 oktober i Kyrkans hus, Erik Apelgårdh och Marie Schött.

Studiedag för kommunens och kyrkans familjerådgivare i Härnösands stift 16-17 november på Söråkers stiftsgård, Brita Eketjäll.

Religionspedagogiska institutets konferens 25 november i Höör, Marie Schött.

Deltagande i styrelser m.m.

Markusinstitutets styrelse: Monica Reichenberg Carlström (ord.), Kjell Söderberg (ers.), Anders Lindberg (ord. t.o.m. mars), Marie Schött (ers.).

Religionspedagogiska institutets styrelse: Tord Harlin (ord.), Anders Lindberg (ord. t.o.m. mars), Anders Törnvall (ers.), Marie Schött (ers.).

Styrelsen för Svenska kyrkans utbildningscentrum: Carl-Axel Axelsson, Kerstin Billinger.

Nordiska Kyrkliga Studierådet (NKS): Marie Schött (ord.), kassör.

Programrådet för kyrkomusikerutbildning, Musikhögskolan i Stockholm: Anders Lindberg.

Samråds- och utvärderingsgrupp rörande religionsvetenskaplig utbildning vid Umeå universitet: Kjell Söderberg.