StSkr 1996:502

Bilaga 5

Till SFRV:s styrelse

Förvaltningsdelegationen 1995

Förvaltningsdelegationen är ett gemensamt organ för de fyra stiftelserna SFRV, SKM, LH och SKUT med uppgift att dels företräda arbetsgivaren när det gäller löner och anställningsvillkor, dels att ansvara för förvaltningsfrågor och administrativ utveckling av den rikskyrkliga organisationen.

Förvaltningsdelegationen bestod under perioden januari - september 1995 av Anders Svärd (ordf. SFRV), Inger Krantz ( v. ordf SKUT), Assar Fjelkman (ord. LH), Carl-Eric Lundgren (ord. SFRV) och Anders Åkerlund (ord. SKM) med Carl-Gustaf Andrén (SKUT), Gunvor Hagelberg (SFRV), Yngve Kalin (SKM) samt Anna von Malmborg (LH) som ersättare.

Under perioden oktober -- december 1995 bestod Förvaltningsdelegationen av Gunvor Hagelberg (orf. SFRV), Yngve Kalin (v. ordf. SKM), Levi Bergström (ord. SFRV), Björn-Erik Karlsson (ord. SKUT) och Assar Fjelkman (ord. LH) med Stina Eliasson (SFRV), Gurli Nylund (SKM), Lars Starkerud (SKUT) samt Anna von Malmborg (LH) som ersättare.

Förvaltningsdelegationen hade under 1995 åtta sammanträden. De viktigaste frågorna under 1995 handlade om vidareutveckling av den rikskyrkliga kansliorganisationen.

Uppsala den 21 maj 1996

Lars-Olof Hellgren