Praktiska Upplysningar

Besöksadress: Manfred Björkquists allé 12

Postadress: Box 92, 193 22 Sigtuna

Telefon: 08-592 582 00 (växeln öppen 08.00-22.00

Telefax 08-592 584 76 ( kyrkomötets expedition)

Anslagstavla

Kyrkomötets och ombudsmötets anslagstavla finns i foajen till aulan.

Anslagstavla för meddelanden till ledamöterna finns vid mötesbyrån.

Apotek

Stora gatan 59, öppet kl 09.00-18.00 (lördag stängt)

Nordbanken, Stora gatan 40 C, öppet kl 09.30-15.00

Sparbanken, Stora torget, öppet 09.30-15.00, lunchstängt 11.00-12.00

Bibliotek

Sigtunastiftelsens bibliotek är öppet måndag kl 14.00-20.00, onsdag kl 12.00-16.00 och torsdag kl 14.00- 20.00. Telefon 08-592 589 06.

Busstransporter lokalt

Ständig skytteltrafik med minibussar från kl 07.30 (till morgonbön på Utbildningscentrum, S:t Ansgar och Stiftelsen, Olaus Petri) och fram till 22.30. Därefter vid behov. Transporter kan förutom hos chaufförerna beställas i mötesbyrån.

Café

För- och eftermiddagskaffe med liten kaka serveras på Utbildningscentrum och Stiftelsen samt i caféet i aulan, suterrängplanet. Caféet säljer kaffebröd, smörgåsar, drycker, frukt och glass.

Öppettider för caféet:

kl 09.00-18.00

Förlängda öppettider från torsdag den 24/8.

Cyklar

Ett antal cyklar finns för uthyrning i receptionen på Utbildningscentrum, Sjudargården och Stora Brämbo.

Från depositionsavgiften dras 20 kr per dag. Antalet cyklar är begränsat, tänk därför på att bara hyra cykel om du vill cykla!

Dagstidningar

Tidningar finns i caféet under aulan, i tidningsrummet på Utbildningscentrum och i Luthersalen på Stiftelsen.

Hjälp med utskrifter eller hjälp med att sända elektronisk post förmedlas av

mötesbyrån.

Expedition

Kyrkomötes expedition finns i aulan, suterrängplanet.

Läkare

Sigtuna läkarhus, Stora gatan, måndag-fredag kl 08.00-17.00, lunchstängt kl 12.00-13.00, öppen mottagning 08.00-09.00

Gudstjänster

Morgonbön/mässa kl 08.00 och kvällsbön/mässa kl 21.00 på Utbildningscentrum, S:t Angar och på Sigtunastiftelsen, Olaus Petri

Mötesbyrå

Mötesbyrån finns i aulan, suterrängplanet. Dit kan man vända sig för att få hjälp med praktiska frågor, sammanträdesbokning, reseräkningar, telefonmeddelanden m.m.

Parkeringsplatser finns vid alla kyrkomöteslokaler.

Ankommande post delas till ledamöterna på bänkarna i aulan.

Avgående post kan lämnas till expeditionen senast kl. 16.00. Brevlåda finns på Manfred Björkquists allé på vägen mellan aulan och Utbildningscentrum.

Postkontor finns på Stora gatan 31.

Presscenter

Svenska kyrkans presscenter finns i aulan, suterrängplanet

Resebyrå

Resebyrån ReseCenter kommer att ha representation i mötesbyrån på vardagarna.

Rökfritt

Rökning är endast tillåten utomhus.

Servering

Frukost: kl 07.00-09.00

Lunch: kl 12.00-14.00

Middag: kl 17.00-19.00

Frukost serveras på resp övernattningsställe.

Lunch, middag, för- och eftermiddagskaffe serveras på Utbildningscentrum och Sigtunastiftelsen. Fördelningen sker utskottsvis, ledamöterna äter där de har sina utskottslokaler. Personalen äter alltid på Utbildningscentrum.

Sammanträdesdagar i plenum serveras lunch för ledamöter och Läronämnden i Humanistiska läroverkets matsal.

Under helgen 19-20 augusti serveras alla måltider på Utbildningscentrum. Lördagen den 26 augusti serveras lunch i Läroverkets matsal och middag på Utbildningscentrum och Sigtunastiftelsen. Söndag den 27 augusti serveras luch och middag på Utbildningscentrum och vid behov även på Sigtunastiftelsen.

Inga måltidskuponger kommer att användas för ledamöterna. Den som beställt helpension får en markering på sin namnbricka, övriga betalar kontakt i respektive matsal.

Lunch 60:-

Middag 100:-

Kvällstid kommer det att vara försäljning av smårätter, öl och vin m.m. på Utbildningscentrum samt övriga kursgårdar.

Skrivmaskiner

För ledamöternas räkning finns det skrivmaskiner i stugorna utanför caféet.

Telefoner

Kort- och mynttelefoner finns i aulan, i foajen och caféet, samt på de olika kursgårdarna. Dessutom finns telefoner i stugorna utanför caféet. Dessa telefoner är öppna för lokalsamtal, övriga samtal beställs genom växeln och betalas i mötesbyrån.

Toaletter

I anslutning till aulan finns det toaletter i foajén och caféet och inne i aulan (handikapptoalett) samt i sporthallen.

Åhörarplatser

Plats för åhörare finns dels på scenen inne i aulan (ingång från Manfred Björkquists allé) dels på åhörarläktaren en trappa upp, ingång från foajen.